ساماندهی صنعت آسانسور از اهداف سندیکای مازندران

نایب رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی گفت: ساماندهی صنعت آسانسور، ارتقا و توسعه خدمات مهندسی، حمایت از صدور قطعات، جذب اعضای جدید و تاسیس شعبه‌های جدید در سراسر کشور از اهداف سندیکای صنعت آسانسور است.

سندیکای آسانسور مازندران

سندیکای آسانسور مازندران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، ایرج نیاز آذری در اولین همایش ایمنی سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته که در دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، اظهار کرد: رشد صنعت آسانسور از سال 68 آغاز شده است و تعدادی از فعالان و پیشکسوتان آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته در دهه 70 سندیکا تشکیل دادند.

وی افزود: صنعت آسانسور حدود 50 هزار شغل مستقیم و 200 هزار شغل غیر مستقیم در کشور ایجاد کرده است. نیازآذری با بیان اینکه سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران در 12 استان کشور دارای شعبه است، تصریح کرد: همکاری با استاندارد، رسیدگی به شکایات مصرف کنندگان و فرهنگ سازی برای استفاده از آسانسور از اقدامات این سندیکا است. صنعت آسانسور از معدود صنایعی است که بدون تسهیلات دولتی به توسعه شتابان خود ادامه داده و این صنعت در چهار گروه تولیدکنندگان، بازرگانان قطعات، طراحان و نصابان فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: اکنون سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران بیش از 90 درصد آسانسورهای کشور را فراهم می‌کند. با وجود نوپایی این صنعت، سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران قادر به رقابت با شرکت‌های بزرگ صنعت آسانسور است.

مهدی مینافر، رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی مازندران نیز در سخنانی برگزاری فعالیت‌های آموزشی در صنعت آسانسور، ساماندهی نصابان و اخذ مجوز دانشگاه صنعت آسانسور را از اقدامات سندیکای آسانسور مازندران اعلام کرد و افزود: حوادث ناشی از عدم به کارگیری آسانسورهای ایمن و کیفی در استان نشان از بی‌توجهی به صنعت آسانسور دارد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع آسانسور مازندران تصریح کرد: در سال 94 در مازندران 180 مورد عملیات امداد و نجات براساس آمار آتش نشانی‌های استان مازندران صورت گرفت که طی آن 2 فوتی و 2 سانحه سقوط به علت استفاده از آسانسورهای سه دهه پیش اتفاق افتاده است.

وی افزود: هنوز آسانسورهای سه دهه پیش در حال استفاده است. باید با تشکیل شورایی در صنعت آسانسور از بروز حوادث دلخراش ناشی از بکارگیری آسانسورهای غیراستاندارد جلوگیری شود.

علی نبیان، معاون عمرانی استاندار مازندران نیز بیان کرد: بخش خصوصی و دولتی به تنهایی قادر به فعالیت‌های شایسته نیستند و مجموعه‌های دولتی و خصوصی در کنار هم زمینه تعالی را فراهم می‌کنند. وی با بیان اینکه حدود 46 پروانه آسانسور در استان صادر شده است، تصریح کرد: صدور مجوز باید با نظارت همگام شود تا دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد. وی افزود: باید کارگروه نظارت بر فعالیت سندیکای صنعت آسانسور در استان شکل بگیرد تا بتوانیم از خطرات ناشی از حوادث این بخش جلوگیری شود. باید با آن دسته از افرادی که صلاحیت ندارند و فاقد پروانه اشتغال به فعالیت هستند برخورد شود.

نبیان خاطرنشان کرد: باید فعالان آسانسور غیرمجاز مشخص شده و نظام مهندسی نیز برای افراد دارای صلاحیت تائیدیه صادر کند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به وجود ساختمان‌های قدیمی دارای آسانسور نامناسب گفت: باید مراکز دارای آسانسور نامناسب، شناسایی شود. باید ساماندهی آسانسور به صورت پایلوت از یک شهر شروع شود. باید تلاش کنیم یک ایمنی مناسب را برای شهروندان در حوزه صنعت آسانسور با همکاری بخش خصوصی ایجاد کنیم.

عباسی رحیمی، رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی غرب مازندران نیز در این مراسم با اعلام اینکه از 13 سال پیش تاکنون نظارت بر آسانسور به اداره کل استاندارد واگذار شده است، افزود: وجود آسانسور بدون شناسنامه و با کیفیت پایین دولت را مجاب کرد از سال 82 استاندارد آسانسور را اجباری کرده و با اجرایی شدن آن شاهد کاهش حوادث بودیم.

وی با اشاره به وجود 13 شرکت بازرسی در استان، افزود: یکی از اقدامات در سازمان ملی استاندارد، ایجاد سامانه ملی است که از سال 93 اجرا شده و تاکنون بیش از 2500 ثبت سامانه‌ای صورت گرفته است. رحیمی با بیان اینکه سندیکا می تواند کمک‌کار سازمان استاندارد باشد، اظهار کرد: سازمان استاندارد هر گونه همکاری با تشکل‌های صنفی را خواهد داشت.

وی افزود: نیاز به همکاری شهرداری، توجیه و آشنایی شهرداران، لزوم صدور پایان کار برای ساختمان با در نظر گرفتن داشتن آسانسور استاندارد از ملزومات رعایت ایمنی آسانسور و پله برقی در استان است.

2 پاسخ
  1. admin
    admin گفته:

    نظرات و پیشنهاد خود را برای ما ارسال کنید تا هرچه بیشتر در مفید نمودن سایت استفاده کنیم. با تشکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...